דילוג לתוכן הראשי

מטבח


עבור אנשים רבים המטבח נחשב כמרכז הבית. המקום שסביבו מתנהלים החיים ביום יום, מקום שוקק פעילות, מקום מפגש לבני הבית, לכוס קפה, ארוחה קלה או סתם שיחה עם השכנה שנכנסה. על מנת להגיע לאווירה נעימה ומזמינה המטבח זוכה לתשומת לב רבה במהלך בניה או שיפוצים. אווירה כזו משיגים בדרכים שונות החל מעיצוב ארונות המטבח דרך הידיות, החפצים השונים, הצבעוניות וכמובן חיפוי הקיר.

חיפוי הקיר במטבח הוא בעל תפקיד פונקציונאלי (מונע רטיבות, קל לניקוי ועוד) אך גם אסתטי. חיפוי מיוחד ושונה יכול לתת למטבח מראה ייחודי ולשקף את הטעם האישי של בעלי הבית. רבים משלבים היום אריחים מצויירים כחלק מהאריחים הקיימים אך אפשרות נוספת היא חיפוי כל הקיר באריחים עבודת יד שנותנים מראה יוצא דופן. אריחים אלו באים בגדלים ובסגנונות שונים: החל מציורי ירקות ופירות, דרך דגמים גיאומטרים שונים, ציורי פרחים, הטבעות ועוד.


המטבח של מזל: שילוב של אריחים מצויירים ומוטבעים עם אריחים חלקים
מבחינת עמידות- אריחי קרמיקה עבודת יד שנצרפים (נשרפים) בטמפרטורה גבוהה עם גלזורה מתאימה- הם עמידים וחזקים ביותר.
המטבח של יעל:חיפוי הקיר בשתי שורות של אריחים מצויירים ביד בגודל 10X10 . ליעל היה חזון מיוחד שאותו היא מימשה באמצעותי. את האריחים שלה היא יצרה בעצמה בסדנה שלי . כל אריח צוייר ביד וקיבל דוגמה משלו. התוצאה מדהימה.  האריחים נותנים רקע מיוחד ומשתלבים היטב עם הצבעוניות השקטה של ארונות המטבח. כמו כן הם משקפים טעם מיוחד ואישי של בעלי הבית.

חיפוי הקיר עם אריחים מצויירים ומוטבעים כולל חיפוי סף החלון באריחים שיוצרו במיוחד לצורך זה.
במטבח שלנו שילבתי אריחים שעוטרו על ידי הילדים בציורים מקסימים (לא רואים בתמונה זו)

 כתבה בנושא מטבחים ניתן לראות בקישור הבא. הכותבת שהיא מעצבת פנים מביאה טיפים לעיצוב המטבח.
http://www.adiedlis.com/Article.aspx?id=3



תגובות

  1. ואו איזה יופי.
    הייתי שמחה אם המטבח שלי היה נראה ככה

    השבמחק
  2. תודה רבה. הייתי שמחה לדעת מי זה. התגובות מפורסמות כ'אנונימי'.אילת

    השבמחק
  3. איילת, האריחים שלך מקסימים.
    איך יוצרים איתך קשר?
    אני לקראת שיפוץ מטבח ואשמח
    לבוא לראות.
    תודה, דנה.

    השבמחק
  4. הי דנה
    תודה רבה
    את מוזמנת ליצור אית קשר בדוא"ל שמופיע בפרטים או בטלפון 050-7632605
    אילת

    השבמחק
  5. מירב חיימוביץ9 בדצמבר 2010 בשעה 9:46

    הי אילת,
    שמחה להיות הלקוחה המרוצה הבאה..
    מקסים מקסים!

    מוזמנת לצלם אצלי עוד חודש בערך..
    מירב

    השבמחק
  6. אילת,

    האריחים מקסימים וכל כך צבעוניים.
    אהבתי במיוחד את האריחים "המעוגלים" שיש במטבח שלכם.
    ענת.

    השבמחק
  7. איזה יופי איילת!
    עושה לי חשק לעשות לי זמן בקרוב, להגיע ולייצר סופסופ לעצמי אריחים במקום שהשארתי בשבילם לפני 8 שנים במטבח שלי...

    השבמחק
  8. מירב את מוזמנת לבוא ולעשות אריחים שיתאימו לך בדיוק. אילת

    השבמחק
  9. מאוד אוהבת שילוב של אריחי קרמיקה צבעוניים במטבח. זה מאין רטרו שכזה. נותן אווירה מאוד ביתית. הבעייה היחידה שיש בחיפוי אריחי קרמיקה במטבח זה הלכלוך והשומן שמצטברים בין האריחים. יש פתרון לכך?

    השבמחק
  10. שלום'קורנינג'.
    עד כמה שידוע לי ומנסיוני במטבח שלי, ההצטברות היא לא בעייתית מכיוון שברוב אזורי העבודה דברים לא משפריצים למרחקים. הבעיה היא בעיקר באזור הגז. יש רובה אפוקסית שניתן להשתמש בה, ואז הלכלוך לא נדבק. הבעיה עם רובה אפוקסית ממה שאני שומעת שיותר קשה להשתמש בה ולנקות אותה לאחר היישום. בכל מקרה הבעיה של התלכלכות הרובה סביב אזור הגז, קיימת בכל מקום שבו יש אריחים קרמיים(רוב המטבחים שאני מכירה)ואין שום בעיה מדי כמה זמן לחדש את הרובה לבד ובקלות. וחוץ מזה אני שמחה שאת אוהבת את האריחים שלי. אילת

    השבמחק
  11. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  12. חיפוי למטבח נותן למטבח חזות דקורטיבית יותר

    השבמחק
  13. מסכימה בהחלט יוני. תודה על ההערה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתך

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טיפ טולנד Tip Toland

בפוסט זה אתן בעיקר לתמונות לדבר אבל בכל זאת... אי אפשר בלי כמה מילות פתיחה. לאורך הסימפוזיון צלמתי שלבים שונים בעבודתה המדהימה של טיפ טולנד Tip Toland  שאותם אראה כאן. טיפ היא אישה מרשימה שנראה שהיא לא מפסלת אלא ממש רוקדת עם הפסל שלה. הבעות עולות ומתחלפות בקלות מתחת לידיה המיומנות כשרגע אחד הדימוי הוא של אדם צעיר ופתאום זקן, פעם מחייך ופעם רציני. במצגת השיקופיות ניתן היה להתרשם מהרפרטואר המפואר של דמויות שטיפ פיסלה לאורך הקריירה הארוכה שלה וכן משיטות העבודה בהתמודדות עם קונסטרוקציות מתוחכמות שתומכות בפסלי ענק. בסרט שצולם בבית בנימיני ניתן לראות את תהליך העבודה על מודל קטן של הפסל שעליו עבדה בתל חי וכן את תכנון הקונסטרוקציה. עיצוב הראש והבסיס כשבפנים קונסטרוקציה מצינורות אי אפשר שלא להתרשם מהחיוניות האדם הצעיר והמעוצב הופך למבוגר ומלא יותר הוספת האוזן  

אליזבת ויג'ה לה ברון- ציירת ואמא במאה ה18

מאמר זה מבוסס על עבודה סמינריונית שהוגשה לפרופ' יוני אשר, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2003 .  תמונות וביבליוגרפיה מרכזית  בסוף המאמר אליזבת ויג'ה לה ברון,  Elisabeth Vigee Le Brun   ,   1755-1842 מי שמגיע למוזיאון או פותח ספר של תולדות האמנות, לרוב יתקל בציורים של גברים ולכן הדעה הרווחת היא שאין בכלל ציירות נשים, אך מסתבר שיש אמניות נשים במאה ה18 ואף כאלו שהיו מפורסמות מאוד בזמנן והתפרנסו בכבוד מיצירתן. אך דרכן של אמניות אלו לא הייתה קלה וגם כאשר הגיעו למעמד הנכסף   תמיד הייתה סביבן חרושת של שמועות ודעות קדומות כגון שגברים הם אלו שמציירים להן את ציוריהן.   הדעה המקובלת הייתה שלציירות "אין את היד (הכוח), את הראש (ההגיון) ואת הלב (התשוקה) שמאפשרים לצייר ציור היסטורי טוב".   מה שהטבע כן העניק לנשים זה את היכולת לחקות . ציור דיוקן אינו קשה מנטאלית כמו ציור היסטורי והוא דורש רק כשרון טכני ואת היכולת לחקות את הטבע.     המקור לדעות אלו הם הדיונים המדעיים של המאה ה18 על רוחן וגופן של נשים, הרחם הפך להיות האיבר שמופקד על חולשתן של הנשים גם מנטאלי

תערוכת אורח בגלריה 8 ביפו

הגלריה '8 ביפו' ממוקמת ברח' רבי פנחס שבמרכז שוק הפשפשים המקסים של יפו. זוהי גלריה/קאופרטיב של קרמיקאים מהמובילים בתחומם . בשיא החורף עם הבטחות לסופות וגשמים, הגיע יום שישי ואיתו שמש נעימה, השוק התמלא בריחות של יום שישי ובהמולה אופיינית, בתי הקפה והמסעדות מיהרו להוציא שולחנות החוצה ולקבל את הסופ"ש. באווירה קסומה וחגיגית זו פתחתי את תערוכת היחיד הראשונה שלי.  בתערוכה אני מציגה שתי סדרות מרכזיות : בחלק הראשון של גוף העבודות אני יוצרת פאזל של זיכרונות המתבססים על צילומי משפחה אותם אני מציירת ומדפיסה על כלים ואובייקטים אחרים שאני יוצרת.  דרך העבודה אני בוחנת מושגים כמו זיכרון ונוסטלגיה, הדימויים שמרכיבים אותם וכיצד ואיזה תמונה היסטורית/ משפחתית/לאומית  הם יוצרים.  דרך הדימויים שאני מבודדת מתוך האלבום המשפחתי אני למעשה בוחרת איזה נרטיב לספר ולחשוף.  בחלק השני של גוף העבודות אני משתמשת בדימויים שלקוחים מרישומים קלאסיים, דרכם אני בוחנת שאלות של מושגי יופי ורגש. ההתבוננות  ביצירות המופת של אמנים כגון לאונרדו ואחרים והעברתם למדיום הקרמי שהעבודה עליו היא יותר אי