דילוג לתוכן הראשי

ציפורים בגיל- תערוכת פיסול ציפורים במוזיאון הארץ

השנה נענתי לקריאה של שלומית חפר להצטרף למדריכי קרמיקה  שעובדים עם בני הגיל השלישי ברחבי הארץ, להשתתף בתערוכה שתתקיים במוזאון ארץ ישראל. פניתי עם הרעיון לתמר רום  ממחלקת הרווחה במועצה אזורית באר טוביה. תמר  התלהבה והוציאה את כל הרעיון אל הפועל.
במהלך השנה עברתי ב 8 מושבים וקיבוץ אחד ברחבי המועצה ופגשתי את הנשים הנהדרות שמשתתפות בפעילות במועדונים שבישובים. במהלך שני מפגשים יצרנו ציפורים  מושבניקיות- ציפורים בעלות אופי חקלאי. מפגש אחד הוקדש  להצגת הנושא והכנת הציפורים ומפגש שני לצביעתן בצבעים עליזים.
העבודה  היתה מאתגרת בשל העובדה שעברתי בין המושבים עם "סטודיו נייד", סוחבת חימר וכלי עבודה וחוזרת עם ציפורים צבועות ויבשות אל הסטודיו. אך מעבר לזה המפגשים היו שמחים ועליזים, כשנשים שלרובן זוהי ההתנסות הראשונה עם החומר נהנו מהחידוש ומהאתגר ונתנו ליצירתיות שלהן ביטוי.

התערוכה נפתחה באופן רשמי ביום חמישי 6.7.2017 ותימשך עד אוקטובר 2017.
מתוך טקסט התערוכה:"במשך השנה האחרונה עמלו כ-2,500 אזרחים ותיקים, פסלים ויוצרים בקרמיקה ביותר מ-100 מרכזים ברחבי הארץ ויצרו "ציפורי גיל". היצירות הן ביטוי אמנותי לניסיון החיים ולחוויות שצברו היוצרות והיוצרים במהלך השנים והן מעידות שלעולם לא מאוחר מדיי ללמוד, להתנסות וליצור. המיצב ברחבת מוזיאון ארץ-ישראל בתל-אביב משמש נקודת מפגש מעצימה בין היוצרים ובין והצופים".

בקישור סרטון של העבודה בתערוכה בחצר המוזיאון: לצפיה

בהמשך תמונות ממפגשי העבודה ולאחר מכן מהתוצר הסופי בתערוכה.
















והתוצאה מהתערוכה





















תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טיפ טולנד Tip Toland

בפוסט זה אתן בעיקר לתמונות לדבר אבל בכל זאת... אי אפשר בלי כמה מילות פתיחה. לאורך הסימפוזיון צלמתי שלבים שונים בעבודתה המדהימה של טיפ טולנד Tip Toland  שאותם אראה כאן. טיפ היא אישה מרשימה שנראה שהיא לא מפסלת אלא ממש רוקדת עם הפסל שלה. הבעות עולות ומתחלפות בקלות מתחת לידיה המיומנות כשרגע אחד הדימוי הוא של אדם צעיר ופתאום זקן, פעם מחייך ופעם רציני. במצגת השיקופיות ניתן היה להתרשם מהרפרטואר המפואר של דמויות שטיפ פיסלה לאורך הקריירה הארוכה שלה וכן משיטות העבודה בהתמודדות עם קונסטרוקציות מתוחכמות שתומכות בפסלי ענק. בסרט שצולם בבית בנימיני ניתן לראות את תהליך העבודה על מודל קטן של הפסל שעליו עבדה בתל חי וכן את תכנון הקונסטרוקציה. עיצוב הראש והבסיס כשבפנים קונסטרוקציה מצינורות אי אפשר שלא להתרשם מהחיוניות האדם הצעיר והמעוצב הופך למבוגר ומלא יותר הוספת האוזן  

תערוכת אורח בגלריה 8 ביפו

הגלריה '8 ביפו' ממוקמת ברח' רבי פנחס שבמרכז שוק הפשפשים המקסים של יפו. זוהי גלריה/קאופרטיב של קרמיקאים מהמובילים בתחומם . בשיא החורף עם הבטחות לסופות וגשמים, הגיע יום שישי ואיתו שמש נעימה, השוק התמלא בריחות של יום שישי ובהמולה אופיינית, בתי הקפה והמסעדות מיהרו להוציא שולחנות החוצה ולקבל את הסופ"ש. באווירה קסומה וחגיגית זו פתחתי את תערוכת היחיד הראשונה שלי.  בתערוכה אני מציגה שתי סדרות מרכזיות : בחלק הראשון של גוף העבודות אני יוצרת פאזל של זיכרונות המתבססים על צילומי משפחה אותם אני מציירת ומדפיסה על כלים ואובייקטים אחרים שאני יוצרת.  דרך העבודה אני בוחנת מושגים כמו זיכרון ונוסטלגיה, הדימויים שמרכיבים אותם וכיצד ואיזה תמונה היסטורית/ משפחתית/לאומית  הם יוצרים.  דרך הדימויים שאני מבודדת מתוך האלבום המשפחתי אני למעשה בוחרת איזה נרטיב לספר ולחשוף.  בחלק השני של גוף העבודות אני משתמשת בדימויים שלקוחים מרישומים קלאסיים, דרכם אני בוחנת שאלות של מושגי יופי ורגש. ההתבוננות  ביצירות המופת של אמנים כגון לאונרדו ואחרים והעברתם למדיום הקרמי שהעבודה עליו היא יותר אי

ונציה- ביקור בביאנלה 2015, All The World’s Futures

הביאנלה עצומה ומתפרסת על שני מוקדים רשמיים הג'רדיני והארסנלה, ועוד עשרות תערוכות קטנות מפוזרות ברחבי העיר. אי אפשר להראות את הכל וגם לא הכל הרשים אותי באותה המידה. השנה היו גם המון עבודת וידאו שאי אפשר לתעד אותן בצילום סטילס. (יותר מדי לדעתי.) אז להלן הדברים שאהבתי במיוחד בלי יותר מדי הסברים... הביתן הראשון כשנכנסים לג'רדיני- הביתן של הולנד   מיצב המפתחות של יפן- מרשים מאוד מאות מפתחות תלויים על חוטים אדומים שיוצרים חופה מעל ראשי המבקרים. הזכיר לי את החדר עם המפתחות מהארי פוטר. מיצב המפתחות של יפן. ג'רדיני ע ציץ משייט לו  בחלל של הביתן הצרפתי ומה שהיה ממש מפתיע יותר מהעצים ששטו, הן הטריבונות דמויות הבטון הקשה שעליהם היו שרועים מבקרים רבים ולמרבה ההפתעה היו רכות וקפיציות ולא מבטון בכלל. רישום שהרשים אותי במיוחד (כי אני ממש אוהבת רישום) וציור שהרשים אותי במיוחד - הגודל אגב  בתמונה הבאה קופסאות של אוצרות ע בודת רישום עדינה על גבי מפות  עבודת ציור ורשיום על גבי מפת גבולות של מקומות שונים בע