דילוג לתוכן הראשי

פתיחה חגיגית של בית המלאכה והגלריה של אילת

אז בשעה טובה יש לוגו חדש, כרטיס ביקור חדש וגם מקום מדהים שאנחנו גאים בו מאוד. אחרי תקופת שיפוצים והכנות פתחנו בשעה טובה את בית המלאכה והגלריה באירוע חגיגי ביום שישי בבוקר.
במקום היו דוכנים של אמנים ובשלנים נוספים. המבקרים נהנו מטעימות של יין צ'ימבליסטה- יין לבן עדין ונעים שהתאים בדיוק לאווירה השימשית. ניתן היה להתרשם משולחן חגיגי שנערך על ידי איריס רפאלי מ'רפאליס'. את השולחן קישט זר פרחים חגיגי של 'רגעים קסומים' חנות פרחים מקסימה בערוגות וגם זר מתוק של 'משהו קטן וטוב'- דברים יפים לרגעים בלתי נשכחים.
לנוחותכם אני מביאה את שמות המציגים וקישור לאתר או כתובת מייל למי שלא הספיק או שכח לקחת כרטיס.
הגרנולה של פנינה- גרנולת בוטיק בריאה טעימה pninames@gmail.com
גאיה מטלון- קיטרינג, עוגות ומאפים matalonz@smile.net.
סברינה אסייג- ציורי אווירה sabrina1967@walla.com
קתרין- תכשיטי זכוכית בעבודת יד kkneidl@gmail.com
רעות- בובות ואביזרים מבד bamanet@zahav.net.il
חני- טעמים בצבעים- מארזי פירות וירקות חגיגיים ch.sh.1d@gmail.com
חני- שיאצו, ארומתרפיה, רפלקסולוגיה ואבנים חמות chanis84@gmail.com
סיגל מאור- 'אמאור- אמנות ואומנות' סדנאות  ומוצרים ברוח איכות הסביבה sigalm7@gmail.com
עדה נפתלי- קובות
יפעת אסרף- משהו קטן וטוב- דברים יפים לרגעים בלתי נשכחים  yiffat2good@gmail.com















תגובות

  1. רציתי לציין שקיבלתי במתנה את אחד העיצובים שלך.. והוא פשוט מדהים.. לא משנה איך או לשם מה, אני ממליצה בחום להגיע ולרכוש :)

    השבמחק
  2. 'מטבחים' שלום.
    תודה על התגובה. אני שמחה לשמוע. אילת

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתך

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טיפ טולנד Tip Toland

בפוסט זה אתן בעיקר לתמונות לדבר אבל בכל זאת... אי אפשר בלי כמה מילות פתיחה. לאורך הסימפוזיון צלמתי שלבים שונים בעבודתה המדהימה של טיפ טולנד Tip Toland  שאותם אראה כאן. טיפ היא אישה מרשימה שנראה שהיא לא מפסלת אלא ממש רוקדת עם הפסל שלה. הבעות עולות ומתחלפות בקלות מתחת לידיה המיומנות כשרגע אחד הדימוי הוא של אדם צעיר ופתאום זקן, פעם מחייך ופעם רציני. במצגת השיקופיות ניתן היה להתרשם מהרפרטואר המפואר של דמויות שטיפ פיסלה לאורך הקריירה הארוכה שלה וכן משיטות העבודה בהתמודדות עם קונסטרוקציות מתוחכמות שתומכות בפסלי ענק. בסרט שצולם בבית בנימיני ניתן לראות את תהליך העבודה על מודל קטן של הפסל שעליו עבדה בתל חי וכן את תכנון הקונסטרוקציה. עיצוב הראש והבסיס כשבפנים קונסטרוקציה מצינורות אי אפשר שלא להתרשם מהחיוניות האדם הצעיר והמעוצב הופך למבוגר ומלא יותר הוספת האוזן  

אליזבת ויג'ה לה ברון- ציירת ואמא במאה ה18

מאמר זה מבוסס על עבודה סמינריונית שהוגשה לפרופ' יוני אשר, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2003 .  תמונות וביבליוגרפיה מרכזית  בסוף המאמר אליזבת ויג'ה לה ברון,  Elisabeth Vigee Le Brun   ,   1755-1842 מי שמגיע למוזיאון או פותח ספר של תולדות האמנות, לרוב יתקל בציורים של גברים ולכן הדעה הרווחת היא שאין בכלל ציירות נשים, אך מסתבר שיש אמניות נשים במאה ה18 ואף כאלו שהיו מפורסמות מאוד בזמנן והתפרנסו בכבוד מיצירתן. אך דרכן של אמניות אלו לא הייתה קלה וגם כאשר הגיעו למעמד הנכסף   תמיד הייתה סביבן חרושת של שמועות ודעות קדומות כגון שגברים הם אלו שמציירים להן את ציוריהן.   הדעה המקובלת הייתה שלציירות "אין את היד (הכוח), את הראש (ההגיון) ואת הלב (התשוקה) שמאפשרים לצייר ציור היסטורי טוב".   מה שהטבע כן העניק לנשים זה את היכולת לחקות . ציור דיוקן אינו קשה מנטאלית כמו ציור היסטורי והוא דורש רק כשרון טכני ואת היכולת לחקות את הטבע.     המקור לדעות אלו הם הדיונים המדעיים של המאה ה18 על רוחן וגופן של נשים, הרחם הפך להיות האיבר שמופקד על חולשתן של הנשים גם מנטאלי

תערוכת אורח בגלריה 8 ביפו

הגלריה '8 ביפו' ממוקמת ברח' רבי פנחס שבמרכז שוק הפשפשים המקסים של יפו. זוהי גלריה/קאופרטיב של קרמיקאים מהמובילים בתחומם . בשיא החורף עם הבטחות לסופות וגשמים, הגיע יום שישי ואיתו שמש נעימה, השוק התמלא בריחות של יום שישי ובהמולה אופיינית, בתי הקפה והמסעדות מיהרו להוציא שולחנות החוצה ולקבל את הסופ"ש. באווירה קסומה וחגיגית זו פתחתי את תערוכת היחיד הראשונה שלי.  בתערוכה אני מציגה שתי סדרות מרכזיות : בחלק הראשון של גוף העבודות אני יוצרת פאזל של זיכרונות המתבססים על צילומי משפחה אותם אני מציירת ומדפיסה על כלים ואובייקטים אחרים שאני יוצרת.  דרך העבודה אני בוחנת מושגים כמו זיכרון ונוסטלגיה, הדימויים שמרכיבים אותם וכיצד ואיזה תמונה היסטורית/ משפחתית/לאומית  הם יוצרים.  דרך הדימויים שאני מבודדת מתוך האלבום המשפחתי אני למעשה בוחרת איזה נרטיב לספר ולחשוף.  בחלק השני של גוף העבודות אני משתמשת בדימויים שלקוחים מרישומים קלאסיים, דרכם אני בוחנת שאלות של מושגי יופי ורגש. ההתבוננות  ביצירות המופת של אמנים כגון לאונרדו ואחרים והעברתם למדיום הקרמי שהעבודה עליו היא יותר אי