דילוג לתוכן הראשי

First we take Hovinkartano

טוב. אז אם שברתם את השיניים בכותרת , אז לא נורא- אתם לא לבד. זה שם של מקום בפינלנד, ליתר דיוק, מרכז אומנויות, שבו עבודות שלי מוצגות כרגע במסגרת תערוכה קבוצתית של אמנים ישראלים ופינים.
הפרויקט הוא של קבוצת אמנים בשם 'ולא הצלחתי להגיד' שבראשה עמילי גלבמן האנרגטית.
נושא התערוכה הוא פרקים ביומן, זכרונות ישנים ואישיים, שבאים לידי ביטוי באופן חזותי.
העבודה שאני בחרתי להציג נקראת 'אחיות' והיא מורכבת מארבעה ציורים על חרסים שבורים. על כל חרס בנפרד מצוייר פה מחייך ועל החרס הרביעי מצויירת עין צופייה.




ניתן לראות את הקטלוגים של תערוכות קודמות של הפרויקט וגם של התערוכה שבה אני משתתפת ב אתר הקבוצה.


עבודות נוספות:
נשיקה

דיוקן עצמי

ריקוד

לחיים



ובאותו עניין- כתבה שהתפרסמה עלי באתר המועצה של באר טוביה

אמנית קרמיקה מבאר טוביה
השתתפה בתערוכה בפינלנד
תאריך: , 10/08/2011 יניב אוחנה
התערוכה שיקפה מפגש ודיאלוג בין אמנים מישראל ומפינלנד.
איילת זר, תושבת המועצה, הציגה את עבודתה "אחיות" ובה ארבעה ציורים על חתיכות חרס
בחודש יולי האחרון הציגה אמנית הקרמיקה, איילת זר, את יצירותיה בתערוכה שהתקיימה בפינלנד ושמה "להשאיר את האור פתוח". מטרת התערוכה הייתה לשאוב השראה אמנותית בין תרבויות שונות ורחוקות, כמו ישראל ופינלנד. הנושא שעמד במרכז התערוכה עסק בזהות וזיכרון.
איילת זר ממושב באר טוביה, הציגה בתערוכה את עבודתה "אחיות", במסגרתה הוצגו ארבעה ציורים בצבעי שמן על חתיכות חרס. היצירות משלבות את שני התחומים בעבודתה של זר, ציור ופיסול קרמי.

"התערוכה הייתה הצלחה והגיע קהל מקומי רב" מספרת זר "יש חשיבות גדולה בהשתתפות בתערוכה בינלאומית שמציגה את העשייה בישראל מכיוונים שונים ולא רק מה ששומעים עלינו בהקשרים פוליטיים. למעשה כל פעילות כזו היא יחסי ציבור חיוביים עבורנו ומאפשרת לעולם להכיר את האנשים הפרטיים ואת העשייה בארץ".

אילת זר היא בוגרת המדרשה לאמנות בית ברל ובעלת תואר שני בתולדות האמנות וB.E.D בחינוך לאמנות. היא בעלת סטודיו וגלריה לקרמיקה במושב באר טוביה שם היא יוצרת כלים שימושיים, אהילים, אריחים, פסלים ואף מעבירה סדנאות למבוגרים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אליזבת ויג'ה לה ברון- ציירת ואמא במאה ה18

מאמר זה מבוסס על עבודה סמינריונית שהוגשה לפרופ' יוני אשר, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2003 .  תמונות וביבליוגרפיה מרכזית  בסוף המאמר אליזבת ויג'ה לה ברון,  Elisabeth Vigee Le Brun   ,   1755-1842 מי שמגיע למוזיאון או פותח ספר של תולדות האמנות, לרוב יתקל בציורים של גברים ולכן הדעה הרווחת היא שאין בכלל ציירות נשים, אך מסתבר שיש אמניות נשים במאה ה18 ואף כאלו שהיו מפורסמות מאוד בזמנן והתפרנסו בכבוד מיצירתן. אך דרכן של אמניות אלו לא הייתה קלה וגם כאשר הגיעו למעמד הנכסף   תמיד הייתה סביבן חרושת של שמועות ודעות קדומות כגון שגברים הם אלו שמציירים להן את ציוריהן.   הדעה המקובלת הייתה שלציירות "אין את היד (הכוח), את הראש (ההגיון) ואת הלב (התשוקה) שמאפשרים לצייר ציור היסטורי טוב".   מה שהטבע כן העניק לנשים זה את היכולת לחקות . ציור דיוקן אינו קשה מנטאלית כמו ציור היסטורי והוא דורש רק כשרון טכני ואת היכולת לחקות את הטבע.     המקור לדעות אלו הם הדיונים המדעיים של המאה ה18 על רוחן וגופן של נשים, הרחם הפך להיות האיבר שמופ...

ציפורים בגיל- תערוכת פיסול ציפורים במוזיאון הארץ

השנה נענתי לקריאה של  שלומית חפר  להצטרף למדריכי קרמיקה  שעובדים עם בני הגיל השלישי ברחבי הארץ, להשתתף בתערוכה שתתקיים במוזאון ארץ ישראל. פניתי עם הרעיון ל תמר רום   ממחלקת הרווחה במועצה אזורית באר טוביה. תמר  התלהבה והוציאה את כל הרעיון אל הפועל. במהלך השנה עברתי ב 8 מושבים וקיבוץ אחד ברחבי המועצה ופגשתי את הנשים הנהדרות שמשתתפות בפעילות במועדונים שבישובים. במהלך שני מפגשים יצרנו ציפורים  מושבניקיות- ציפורים בעלות אופי חקלאי. מפגש אחד הוקדש  להצגת הנושא והכנת הציפורים ומפגש שני לצביעתן בצבעים עליזים. העבודה  היתה מאתגרת בשל העובדה שעברתי בין המושבים עם "סטודיו נייד", סוחבת חימר וכלי עבודה וחוזרת עם ציפורים צבועות ויבשות אל הסטודיו. אך מעבר לזה המפגשים היו שמחים ועליזים, כשנשים שלרובן זוהי ההתנסות הראשונה עם החומר נהנו מהחידוש ומהאתגר ונתנו ליצירתיות שלהן ביטוי. התערוכה נפתחה באופן רשמי ביום חמישי 6.7.2017 ותימשך עד אוקטובר 2017. מתוך טקסט התערוכה:" במשך השנה האחרונה עמלו כ-2,500 אזרחים ותיקים, פסלים ויוצרים בקרמיקה ביותר מ-100 מרכ...

עץ משפחה משפחת קריף