דילוג לתוכן הראשי

פוסט אחרון על סימפוזיון הקרמיקה בתל חי

למי שעוקב אחרי הבלוג הזה אני עדין חייבת כמה תמונות מסיפוזיון תל חי. בשעתו בפוסטים קודמים סיפרתי קצת על הסימפוזיון ובהרחבה על האמן אקיו טקאמורי אך על  שני האמנים האחרים שהשתתפו בסימפוזיון לא כתבתי. אז הנה אני מנקה  את חובי זה.
אז ככה... שני האמנים הנוספים שהשתתפו בסימפוזיון הם  Marcus OMahoney – אמן קרמיקה בריטי וJohn Higgins :: - אמן קרמיקה אירי. שניהם אמנים מאוד ותיקים ובעלי סגנון ייחודי.

העבודות הראשונות שייכות למרקוס אומהוני שעובד על האבניים עם חומר גס ולאחר מכן מוסיף חלקים ויוצר עיוותים שונים.










תחתית קערה


העבודות הבאות שייכות לג'ון היגינס שיוצר חלקים שונים על האובניים ובבנייה ידנית ולאחר מכן יוצר חיבורים שונים.
אני מתנצלת שאין לי יותר תמונות מעבודותיו.







זהו. עד כאן להפעם.





תגובות

  1. מעניין אבל גולמי מדי לטעמי...

    השבמחק
  2. אכן גולמי מאוד אבל גם לא גמור. העבודות האלו צולמו במהלך העבודה בסימפוזיון ולא הגיעו לידי גמר.אני מניחה שעם העיבוד הסופי והגלזורות מגיע גם עידון. בכל מקרה זה כמובן גם עניין של טעם

    השבמחק
  3. הי איילת. תודה על התמןנותלא הייתי אז והנה לקחתי מעט חלק. מאד שמחתי לפגוש אותך. מקווה שנתראה   מתישהו יותר לעומק..שבוע טוב. מיכל

    השבמחק
  4. הי מיכל. שמחתי גם אני לפגוש אותך ואת עבודותיך היפות. אני בטוחה שעוד נפגש בהמשך. שבוע טוב. אילת

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתך

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אליזבת ויג'ה לה ברון- ציירת ואמא במאה ה18

מאמר זה מבוסס על עבודה סמינריונית שהוגשה לפרופ' יוני אשר, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2003 .  תמונות וביבליוגרפיה מרכזית  בסוף המאמר אליזבת ויג'ה לה ברון,  Elisabeth Vigee Le Brun   ,   1755-1842 מי שמגיע למוזיאון או פותח ספר של תולדות האמנות, לרוב יתקל בציורים של גברים ולכן הדעה הרווחת היא שאין בכלל ציירות נשים, אך מסתבר שיש אמניות נשים במאה ה18 ואף כאלו שהיו מפורסמות מאוד בזמנן והתפרנסו בכבוד מיצירתן. אך דרכן של אמניות אלו לא הייתה קלה וגם כאשר הגיעו למעמד הנכסף   תמיד הייתה סביבן חרושת של שמועות ודעות קדומות כגון שגברים הם אלו שמציירים להן את ציוריהן.   הדעה המקובלת הייתה שלציירות "אין את היד (הכוח), את הראש (ההגיון) ואת הלב (התשוקה) שמאפשרים לצייר ציור היסטורי טוב".   מה שהטבע כן העניק לנשים זה את היכולת לחקות . ציור דיוקן אינו קשה מנטאלית כמו ציור היסטורי והוא דורש רק כשרון טכני ואת היכולת לחקות את הטבע.     המקור לדעות אלו הם הדיונים המדעיים של המאה ה18 על רוחן וגופן של נשים, הרחם הפך להיות האיבר שמופ...

ציפורים בגיל- תערוכת פיסול ציפורים במוזיאון הארץ

השנה נענתי לקריאה של  שלומית חפר  להצטרף למדריכי קרמיקה  שעובדים עם בני הגיל השלישי ברחבי הארץ, להשתתף בתערוכה שתתקיים במוזאון ארץ ישראל. פניתי עם הרעיון ל תמר רום   ממחלקת הרווחה במועצה אזורית באר טוביה. תמר  התלהבה והוציאה את כל הרעיון אל הפועל. במהלך השנה עברתי ב 8 מושבים וקיבוץ אחד ברחבי המועצה ופגשתי את הנשים הנהדרות שמשתתפות בפעילות במועדונים שבישובים. במהלך שני מפגשים יצרנו ציפורים  מושבניקיות- ציפורים בעלות אופי חקלאי. מפגש אחד הוקדש  להצגת הנושא והכנת הציפורים ומפגש שני לצביעתן בצבעים עליזים. העבודה  היתה מאתגרת בשל העובדה שעברתי בין המושבים עם "סטודיו נייד", סוחבת חימר וכלי עבודה וחוזרת עם ציפורים צבועות ויבשות אל הסטודיו. אך מעבר לזה המפגשים היו שמחים ועליזים, כשנשים שלרובן זוהי ההתנסות הראשונה עם החומר נהנו מהחידוש ומהאתגר ונתנו ליצירתיות שלהן ביטוי. התערוכה נפתחה באופן רשמי ביום חמישי 6.7.2017 ותימשך עד אוקטובר 2017. מתוך טקסט התערוכה:" במשך השנה האחרונה עמלו כ-2,500 אזרחים ותיקים, פסלים ויוצרים בקרמיקה ביותר מ-100 מרכ...

עץ משפחה משפחת קריף