דילוג לתוכן הראשי

סימפוזיון הקרמיקה, תל חי 2012

כמדי שנה, גם השנה התקיים הסימפוזיון השנתי לקרמיקה בתל חי. (לכתבה קודמת על הסימפוזיון ה 15 לחץ כאן) זהו אמנם הסימפוזיון ה 16 אך עבורי הוא רק השני. משאירה הכל מאחור ונוסעת צפונה לתל חי. נסיעה ארוכה שלאורכה משתנה הנוף בהדרגה עד לרגע התגלות החרמון המושלג... איזה נוף מדהים ועוצר נשימה. והנה כבר הגעתי.

הסימפוזיון מתקיים במכללת תל חי במשך שלושה ימים שבמהלכם שלושה אמנים בינלאומיים מציגים את עבודתם בהרצאות והדגמות חיות, תוך שיחה עם הקהל. זו הזדמנות לראות אמנים בעבודה, להחשף לרעיונות חדשים, טכניקות שונות וכמובן גם  לפגוש מכרים מהתחום, להחליף דעות ורעיונות, לדון על מצב הקרמיקה בארץ ובכלל.

השנה הצטרפו למדגימים גם שני אמנים ישראלים צעירים: רונן ימין והילה דרור, שהדגימו את שיטות העבודה שלהם וזכו לקהל רב ומתעניין.

האמנים שהתארחו השנה בסימפוזיון הציגו צדדים שונים של עולם הקרמיקה

Jonathan Garratt מציג קדרות שמשתמשת בחומרים וצורות מסורתיות. אמן שיוצר את החומר ואת הכלים שבהם הוא משתמש בעצמו

 

כלים בעלי צורות ודגמי עיטור מסורתיים

  



 

Tip Toland אמנית ותיקה, יוצרת דמויות אנושיות רבות הבעה בממדים שונים. 



 

 

Katharine Morling הופכת אובייקטים שימושיים יום יומיים לאובייקטים פיסוליים/ציוריים.



 

בפוסטים הבאים: כיצד ליצור פנים על פי טיפ טולנד, ידיות על פי ג'ונתן גאראט, וההדגמות של רונן והילה.

אשמח אם תצטרפו לבלוג שלי על ידי הרשמה מימין לקבלת עדכונים

 


 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טיפ טולנד Tip Toland

בפוסט זה אתן בעיקר לתמונות לדבר אבל בכל זאת... אי אפשר בלי כמה מילות פתיחה. לאורך הסימפוזיון צלמתי שלבים שונים בעבודתה המדהימה של טיפ טולנד Tip Toland  שאותם אראה כאן. טיפ היא אישה מרשימה שנראה שהיא לא מפסלת אלא ממש רוקדת עם הפסל שלה. הבעות עולות ומתחלפות בקלות מתחת לידיה המיומנות כשרגע אחד הדימוי הוא של אדם צעיר ופתאום זקן, פעם מחייך ופעם רציני. במצגת השיקופיות ניתן היה להתרשם מהרפרטואר המפואר של דמויות שטיפ פיסלה לאורך הקריירה הארוכה שלה וכן משיטות העבודה בהתמודדות עם קונסטרוקציות מתוחכמות שתומכות בפסלי ענק. בסרט שצולם בבית בנימיני ניתן לראות את תהליך העבודה על מודל קטן של הפסל שעליו עבדה בתל חי וכן את תכנון הקונסטרוקציה. עיצוב הראש והבסיס כשבפנים קונסטרוקציה מצינורות אי אפשר שלא להתרשם מהחיוניות האדם הצעיר והמעוצב הופך למבוגר ומלא יותר הוספת האוזן  

אליזבת ויג'ה לה ברון- ציירת ואמא במאה ה18

מאמר זה מבוסס על עבודה סמינריונית שהוגשה לפרופ' יוני אשר, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2003 .  תמונות וביבליוגרפיה מרכזית  בסוף המאמר אליזבת ויג'ה לה ברון,  Elisabeth Vigee Le Brun   ,   1755-1842 מי שמגיע למוזיאון או פותח ספר של תולדות האמנות, לרוב יתקל בציורים של גברים ולכן הדעה הרווחת היא שאין בכלל ציירות נשים, אך מסתבר שיש אמניות נשים במאה ה18 ואף כאלו שהיו מפורסמות מאוד בזמנן והתפרנסו בכבוד מיצירתן. אך דרכן של אמניות אלו לא הייתה קלה וגם כאשר הגיעו למעמד הנכסף   תמיד הייתה סביבן חרושת של שמועות ודעות קדומות כגון שגברים הם אלו שמציירים להן את ציוריהן.   הדעה המקובלת הייתה שלציירות "אין את היד (הכוח), את הראש (ההגיון) ואת הלב (התשוקה) שמאפשרים לצייר ציור היסטורי טוב".   מה שהטבע כן העניק לנשים זה את היכולת לחקות . ציור דיוקן אינו קשה מנטאלית כמו ציור היסטורי והוא דורש רק כשרון טכני ואת היכולת לחקות את הטבע.     המקור לדעות אלו הם הדיונים המדעיים של המאה ה18 על רוחן וגופן של נשים, הרחם הפך להיות האיבר שמופקד על חולשתן של הנשים גם מנטאלי

תערוכת אורח בגלריה 8 ביפו

הגלריה '8 ביפו' ממוקמת ברח' רבי פנחס שבמרכז שוק הפשפשים המקסים של יפו. זוהי גלריה/קאופרטיב של קרמיקאים מהמובילים בתחומם . בשיא החורף עם הבטחות לסופות וגשמים, הגיע יום שישי ואיתו שמש נעימה, השוק התמלא בריחות של יום שישי ובהמולה אופיינית, בתי הקפה והמסעדות מיהרו להוציא שולחנות החוצה ולקבל את הסופ"ש. באווירה קסומה וחגיגית זו פתחתי את תערוכת היחיד הראשונה שלי.  בתערוכה אני מציגה שתי סדרות מרכזיות : בחלק הראשון של גוף העבודות אני יוצרת פאזל של זיכרונות המתבססים על צילומי משפחה אותם אני מציירת ומדפיסה על כלים ואובייקטים אחרים שאני יוצרת.  דרך העבודה אני בוחנת מושגים כמו זיכרון ונוסטלגיה, הדימויים שמרכיבים אותם וכיצד ואיזה תמונה היסטורית/ משפחתית/לאומית  הם יוצרים.  דרך הדימויים שאני מבודדת מתוך האלבום המשפחתי אני למעשה בוחרת איזה נרטיב לספר ולחשוף.  בחלק השני של גוף העבודות אני משתמשת בדימויים שלקוחים מרישומים קלאסיים, דרכם אני בוחנת שאלות של מושגי יופי ורגש. ההתבוננות  ביצירות המופת של אמנים כגון לאונרדו ואחרים והעברתם למדיום הקרמי שהעבודה עליו היא יותר אי