סימפוזיון תל חי, חנוכה 2013
זו הפעם השלישית שאני לוקחת את עצמי בחנוכה ליומיים חופש מהבית ומצפינה לתל חי לסימפוזיון הקרמיקה השנתי שמארגנת אגודת הקרמיקאים. (למידע נוסף על הסימפוזיון מתוך אתר האגודה: כאן)
שלושה אמנים מחו"ל , אמנית צעירה מהארץ בשלושה ימים של הדגמות, הרצאות, שיחות ותערוכה אחת:
השנה ארגנו את הפסטיבל אסתי דרורי ורני גילת. את האמנים הביאו:
אביבה בן סירה, נציגת אאידה בישראל, שהזמינה את טוני מרש, ורות קורמן שהזמינה את ניקולס פורטלה ודורותי פרנסס.
הפוסט הזה והבאים אחריו יעסקו בנושאים הבאים:
Tony Marsh
Nicolas Arroyave-Portela
Doherty Frances
ליאורה הסינג
ו'הפינה שלי בשלוש עבודות'
בפוסט זה אתמקד באמן Tony Marsh
טוני הוא אמן מזה 40 שנים שבמהלכן הוא גם מלמד. ההוראה הפכה לחלק בלתי נפרד ממנו וזה עולה בשיחות איתו.
הדיבור שלו אטי, נעים, ניכר שהוא חושב על כל מילה שיוצאת מפיו וחשוב לו להבהיר את עצמו לקהל השומעים. מתוך ההקשבה לו נחרט לי בזיכרון משפט אחד " יש תלמידים שאני כמורה פשוט לא צריך להפריע להם" משפט כל כך חשוב למי שעוסק בהוראה ובחינוך.
העשייה במסגרת סימפוזיון מאוד שונה מתהליך העבודה שלו בבית, שם הוא יוצר תבניות, ומעצב אובייקטים באטיות עד לתוצר הסופי. כאן בתל חי הוא נאלץ לעבוד מהר, עם אסיסטנטיות ולתכנן מראש מה הוא הולך ליצור. מצאו חן בעיני האובייקטים הרבים שהוא יוצר שכביכול אין קשר ביניהם אך כל אחד מהם הוא מיוחד בפני עצמו וביחד הם אמורים ליצור את העבודה סופית. העבודה הסופית היא למעשה מיכל שבתוכו אובייקטים קטנים שמרכיבים סיפור אישי.
מקורות ההשראה למכלים בתל חי הם מוזיאון ישראל שהרשים אותו מאוד באוספים הארכאולוגים והאתנוגרפיים והנופים והחומרים שבסביבה של תל חי. התמונות שצלמתי במהלך היומיים מדגימות את תהליך הבנייה של המכלים והאובייקטים.




דוגמאות לעבודות מתוך המצגת
מתוך אתר האגודה:
זו הפעם השלישית שאני לוקחת את עצמי בחנוכה ליומיים חופש מהבית ומצפינה לתל חי לסימפוזיון הקרמיקה השנתי שמארגנת אגודת הקרמיקאים. (למידע נוסף על הסימפוזיון מתוך אתר האגודה: כאן)
שלושה אמנים מחו"ל , אמנית צעירה מהארץ בשלושה ימים של הדגמות, הרצאות, שיחות ותערוכה אחת:
השנה ארגנו את הפסטיבל אסתי דרורי ורני גילת. את האמנים הביאו:
אביבה בן סירה, נציגת אאידה בישראל, שהזמינה את טוני מרש, ורות קורמן שהזמינה את ניקולס פורטלה ודורותי פרנסס.
הפוסט הזה והבאים אחריו יעסקו בנושאים הבאים:
Tony Marsh
Nicolas Arroyave-Portela
Doherty Frances
ליאורה הסינג
ו'הפינה שלי בשלוש עבודות'
בפוסט זה אתמקד באמן Tony Marsh
טוני הוא אמן מזה 40 שנים שבמהלכן הוא גם מלמד. ההוראה הפכה לחלק בלתי נפרד ממנו וזה עולה בשיחות איתו.
הדיבור שלו אטי, נעים, ניכר שהוא חושב על כל מילה שיוצאת מפיו וחשוב לו להבהיר את עצמו לקהל השומעים. מתוך ההקשבה לו נחרט לי בזיכרון משפט אחד " יש תלמידים שאני כמורה פשוט לא צריך להפריע להם" משפט כל כך חשוב למי שעוסק בהוראה ובחינוך.
העשייה במסגרת סימפוזיון מאוד שונה מתהליך העבודה שלו בבית, שם הוא יוצר תבניות, ומעצב אובייקטים באטיות עד לתוצר הסופי. כאן בתל חי הוא נאלץ לעבוד מהר, עם אסיסטנטיות ולתכנן מראש מה הוא הולך ליצור. מצאו חן בעיני האובייקטים הרבים שהוא יוצר שכביכול אין קשר ביניהם אך כל אחד מהם הוא מיוחד בפני עצמו וביחד הם אמורים ליצור את העבודה סופית. העבודה הסופית היא למעשה מיכל שבתוכו אובייקטים קטנים שמרכיבים סיפור אישי.
מקורות ההשראה למכלים בתל חי הם מוזיאון ישראל שהרשים אותו מאוד באוספים הארכאולוגים והאתנוגרפיים והנופים והחומרים שבסביבה של תל חי. התמונות שצלמתי במהלך היומיים מדגימות את תהליך הבנייה של המכלים והאובייקטים.
דוגמאות לעבודות מתוך המצגת
מתוך אתר האגודה:
כלי הביטוי העיקרי של Marsh הוא קעריות חרס. לדעתו, בזכות מעמדן החשוב בתפר שבין טבע ותרבות. הכלים שMarsh יוצר אינם שימושיים ואינם מבוססים על טיפוסי כלים מסורתיים והיסטוריים. עם זאת, הוא חולק כבוד רב למטרה שמאז ומעולם לשמה הם נוצרו : לאחסן, לשמור, להנציח, לפאר וליפות.
הנושאים העיקריים בהם עוסק Marsh והמאפיין העיקרי של עבודותיו הם: חיים ומות, נישואין ופריון וההבדל בין הנשגב לפיזי.
בפוסטים הבאים: על ליאורה הסינג ועל התערוכה 'הפינה שלי בשלוש עבודות'
הנושאים העיקריים בהם עוסק Marsh והמאפיין העיקרי של עבודותיו הם: חיים ומות, נישואין ופריון וההבדל בין הנשגב לפיזי.
בפוסטים הבאים: על ליאורה הסינג ועל התערוכה 'הפינה שלי בשלוש עבודות'
תגובות
הוסף רשומת תגובה
אשמח לשמוע את דעתך