דילוג לתוכן הראשי

ונציה- ביקור בביאנלה 2015, All The World’s Futures

הביאנלה עצומה ומתפרסת על שני מוקדים רשמיים הג'רדיני והארסנלה, ועוד עשרות תערוכות קטנות מפוזרות ברחבי העיר. אי אפשר להראות את הכל וגם לא הכל הרשים אותי באותה המידה. השנה היו גם המון עבודת וידאו שאי אפשר לתעד אותן בצילום סטילס. (יותר מדי לדעתי.)
אז להלן הדברים שאהבתי במיוחד בלי יותר מדי הסברים...

הביתן הראשון כשנכנסים לג'רדיני- הביתן של הולנד





 

מיצב המפתחות של יפן- מרשים מאוד
מאות מפתחות תלויים על חוטים אדומים שיוצרים חופה מעל ראשי המבקרים. הזכיר לי את החדר עם המפתחות מהארי פוטר.
מיצב המפתחות של יפן. ג'רדיני




עציץ משייט לו  בחלל של הביתן הצרפתי


ומה שהיה ממש מפתיע יותר מהעצים ששטו, הן הטריבונות דמויות הבטון הקשה שעליהם היו שרועים מבקרים רבים ולמרבה ההפתעה היו רכות וקפיציות ולא מבטון בכלל.



רישום שהרשים אותי במיוחד (כי אני ממש אוהבת רישום)


וציור שהרשים אותי במיוחד - הגודל אגב  בתמונה הבאה



קופסאות של אוצרות




עבודת רישום עדינה על גבי מפות 
עבודת ציור ורשיום על גבי מפת גבולות של מקומות שונים בעולם




בביתן של איטליה- אמנים איטלקים שונים


אחת העבודות האהובות עלי





העבודות הבאות הן  של JAUME PLENSA . השתיים הראשונות מוצגות בכנסיית סנט ג'ורגו מג'ורה והבאות אחריהן בגלריה קרובה. 



העבודות הבאות נמצאות בחלל צר וארוך שמעצים את חווית הצפיה בהן. נכנסים לחלל חשוך ופתאום נגלה הפסל המרהיב הראשון, גדול ולבן ומלא הוד ושלווה. בטור ארוך עומדים אחריו פסלים נוספים דומים.














תמונה של חברותי למסע


וגם קצת כביסה איטלקית




וכמובן



כיכר סן מרקו
ירח מלא מעל ונציה





זהו... מכאן המשכנו לדולומיטים אבל זה סיפור לגמרי אחר


לקריאה על הביאנלה באתר של ערב רב
לאתר הביאנלה

לקוראי היקרים
 אם הגעתם עד כאן ואם אתם מבקרים כאן מדי פעם, תגובות, שיתופיפ לייקים וכל השאר, מתקבלים כאן בברכה ובתודה.

אילת

תגובות

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתך

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אליזבת ויג'ה לה ברון- ציירת ואמא במאה ה18

מאמר זה מבוסס על עבודה סמינריונית שהוגשה לפרופ' יוני אשר, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2003 .  תמונות וביבליוגרפיה מרכזית  בסוף המאמר אליזבת ויג'ה לה ברון,  Elisabeth Vigee Le Brun   ,   1755-1842 מי שמגיע למוזיאון או פותח ספר של תולדות האמנות, לרוב יתקל בציורים של גברים ולכן הדעה הרווחת היא שאין בכלל ציירות נשים, אך מסתבר שיש אמניות נשים במאה ה18 ואף כאלו שהיו מפורסמות מאוד בזמנן והתפרנסו בכבוד מיצירתן. אך דרכן של אמניות אלו לא הייתה קלה וגם כאשר הגיעו למעמד הנכסף   תמיד הייתה סביבן חרושת של שמועות ודעות קדומות כגון שגברים הם אלו שמציירים להן את ציוריהן.   הדעה המקובלת הייתה שלציירות "אין את היד (הכוח), את הראש (ההגיון) ואת הלב (התשוקה) שמאפשרים לצייר ציור היסטורי טוב".   מה שהטבע כן העניק לנשים זה את היכולת לחקות . ציור דיוקן אינו קשה מנטאלית כמו ציור היסטורי והוא דורש רק כשרון טכני ואת היכולת לחקות את הטבע.     המקור לדעות אלו הם הדיונים המדעיים של המאה ה18 על רוחן וגופן של נשים, הרחם הפך להיות האיבר שמופ...

ציפורים בגיל- תערוכת פיסול ציפורים במוזיאון הארץ

השנה נענתי לקריאה של  שלומית חפר  להצטרף למדריכי קרמיקה  שעובדים עם בני הגיל השלישי ברחבי הארץ, להשתתף בתערוכה שתתקיים במוזאון ארץ ישראל. פניתי עם הרעיון ל תמר רום   ממחלקת הרווחה במועצה אזורית באר טוביה. תמר  התלהבה והוציאה את כל הרעיון אל הפועל. במהלך השנה עברתי ב 8 מושבים וקיבוץ אחד ברחבי המועצה ופגשתי את הנשים הנהדרות שמשתתפות בפעילות במועדונים שבישובים. במהלך שני מפגשים יצרנו ציפורים  מושבניקיות- ציפורים בעלות אופי חקלאי. מפגש אחד הוקדש  להצגת הנושא והכנת הציפורים ומפגש שני לצביעתן בצבעים עליזים. העבודה  היתה מאתגרת בשל העובדה שעברתי בין המושבים עם "סטודיו נייד", סוחבת חימר וכלי עבודה וחוזרת עם ציפורים צבועות ויבשות אל הסטודיו. אך מעבר לזה המפגשים היו שמחים ועליזים, כשנשים שלרובן זוהי ההתנסות הראשונה עם החומר נהנו מהחידוש ומהאתגר ונתנו ליצירתיות שלהן ביטוי. התערוכה נפתחה באופן רשמי ביום חמישי 6.7.2017 ותימשך עד אוקטובר 2017. מתוך טקסט התערוכה:" במשך השנה האחרונה עמלו כ-2,500 אזרחים ותיקים, פסלים ויוצרים בקרמיקה ביותר מ-100 מרכ...

עץ משפחה משפחת קריף