דילוג לתוכן הראשי

אמסטרדם....2


בפוסט הקודם התמקדתי בקרמיקה. הפעם באמנות רחוב וגרפיטי כפי שחשפה לפנינו הילה, בחורה ישראלית שחיה באמסטרדם ומדריכה טיולי אמנות מטעם 'ארטנטיב' שמארגנים סיורי אמנות אלטרנטיבים באירופה. 
הילה לקחה אותנו בין סימטאות ברחבי העיר וגילתה לנו סודות מקומיים מתוך ידע נרחב ומעמיק.
מטבע הגרפיטי שהוא משתנה כל הזמן ולכן בפעם הבאה שתהיו באמסטרדם לא בהכרח תפגשו את אותם הדברים.





אז מסתבר שגרפיטי הוא רק אחת מהטכניקות של אמנות רחוב. חוץ מהציור עצמו, אמנים רבים משתמשים גם במדבקות מוכנות, בהדפסים וסטנסלים ואפילו מדביקים פסלונים קטנים.






מבנה שלם מכונה בגרפיטי-











לאמסטרדם מגיעים אמנים ממקומות שונים להשתתף בחגיגית הרחוב. את חלקם ניתן למצוא גם מחוץ לרחוב בבתי קפה ומועדונים שהזמינו עבודות מיוחדות. כמו כן לגרפיטי יש ארכיאולוגיה משלו כשאמנים מגיבים לאמנים אחרים ולפעמים גם הורסים עבודות יפות.














ואחרי שראינו גרפיטי ברחוב, נפלנו על תערוכה בגלריה חדשה(ברחבת המוזיאונים המרכזית) שהציגה את בנקסי הנערץ. בנקסי הוא אמן רחוב שיוצר בכל העולם, יש לו עדת מעריצים שמחפשת את העבודות האחרונות שלו. הוא חתרני ומצחיק ומקורי ומפתיע בכל פעם מחדש.
בתערוכה עבודות שלו משנים קודמות וכן סרטים שנעשו עליו. 




ואיך אפשר בלי תעלה

וגשר מנעולים חמוד

וציור על קיר של חנות ברחוב קטן


ופאב/מועדון שקירותיו מעוצבים על ידי אמן גרפיטי מקומי שבכל שנה מחליף את הציורים בפנים ובחוץ.

זהו בינתיים.... 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אליזבת ויג'ה לה ברון- ציירת ואמא במאה ה18

מאמר זה מבוסס על עבודה סמינריונית שהוגשה לפרופ' יוני אשר, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2003 .  תמונות וביבליוגרפיה מרכזית  בסוף המאמר אליזבת ויג'ה לה ברון,  Elisabeth Vigee Le Brun   ,   1755-1842 מי שמגיע למוזיאון או פותח ספר של תולדות האמנות, לרוב יתקל בציורים של גברים ולכן הדעה הרווחת היא שאין בכלל ציירות נשים, אך מסתבר שיש אמניות נשים במאה ה18 ואף כאלו שהיו מפורסמות מאוד בזמנן והתפרנסו בכבוד מיצירתן. אך דרכן של אמניות אלו לא הייתה קלה וגם כאשר הגיעו למעמד הנכסף   תמיד הייתה סביבן חרושת של שמועות ודעות קדומות כגון שגברים הם אלו שמציירים להן את ציוריהן.   הדעה המקובלת הייתה שלציירות "אין את היד (הכוח), את הראש (ההגיון) ואת הלב (התשוקה) שמאפשרים לצייר ציור היסטורי טוב".   מה שהטבע כן העניק לנשים זה את היכולת לחקות . ציור דיוקן אינו קשה מנטאלית כמו ציור היסטורי והוא דורש רק כשרון טכני ואת היכולת לחקות את הטבע.     המקור לדעות אלו הם הדיונים המדעיים של המאה ה18 על רוחן וגופן של נשים, הרחם הפך להיות האיבר שמופ...

ציפורים בגיל- תערוכת פיסול ציפורים במוזיאון הארץ

השנה נענתי לקריאה של  שלומית חפר  להצטרף למדריכי קרמיקה  שעובדים עם בני הגיל השלישי ברחבי הארץ, להשתתף בתערוכה שתתקיים במוזאון ארץ ישראל. פניתי עם הרעיון ל תמר רום   ממחלקת הרווחה במועצה אזורית באר טוביה. תמר  התלהבה והוציאה את כל הרעיון אל הפועל. במהלך השנה עברתי ב 8 מושבים וקיבוץ אחד ברחבי המועצה ופגשתי את הנשים הנהדרות שמשתתפות בפעילות במועדונים שבישובים. במהלך שני מפגשים יצרנו ציפורים  מושבניקיות- ציפורים בעלות אופי חקלאי. מפגש אחד הוקדש  להצגת הנושא והכנת הציפורים ומפגש שני לצביעתן בצבעים עליזים. העבודה  היתה מאתגרת בשל העובדה שעברתי בין המושבים עם "סטודיו נייד", סוחבת חימר וכלי עבודה וחוזרת עם ציפורים צבועות ויבשות אל הסטודיו. אך מעבר לזה המפגשים היו שמחים ועליזים, כשנשים שלרובן זוהי ההתנסות הראשונה עם החומר נהנו מהחידוש ומהאתגר ונתנו ליצירתיות שלהן ביטוי. התערוכה נפתחה באופן רשמי ביום חמישי 6.7.2017 ותימשך עד אוקטובר 2017. מתוך טקסט התערוכה:" במשך השנה האחרונה עמלו כ-2,500 אזרחים ותיקים, פסלים ויוצרים בקרמיקה ביותר מ-100 מרכ...

עץ משפחה משפחת קריף