דילוג לתוכן הראשי

פוסט אחרון על סימפוזיון הקרמיקה בתל חי

למי שעוקב אחרי הבלוג הזה אני עדין חייבת כמה תמונות מסיפוזיון תל חי. בשעתו בפוסטים קודמים סיפרתי קצת על הסימפוזיון ובהרחבה על האמן אקיו טקאמורי אך על  שני האמנים האחרים שהשתתפו בסימפוזיון לא כתבתי. אז הנה אני מנקה  את חובי זה.
אז ככה... שני האמנים הנוספים שהשתתפו בסימפוזיון הם  Marcus OMahoney – אמן קרמיקה בריטי וJohn Higgins :: - אמן קרמיקה אירי. שניהם אמנים מאוד ותיקים ובעלי סגנון ייחודי.

העבודות הראשונות שייכות למרקוס אומהוני שעובד על האבניים עם חומר גס ולאחר מכן מוסיף חלקים ויוצר עיוותים שונים.










תחתית קערה


העבודות הבאות שייכות לג'ון היגינס שיוצר חלקים שונים על האובניים ובבנייה ידנית ולאחר מכן יוצר חיבורים שונים.
אני מתנצלת שאין לי יותר תמונות מעבודותיו.







זהו. עד כאן להפעם.





תגובות

  1. מעניין אבל גולמי מדי לטעמי...

    השבמחק
  2. אכן גולמי מאוד אבל גם לא גמור. העבודות האלו צולמו במהלך העבודה בסימפוזיון ולא הגיעו לידי גמר.אני מניחה שעם העיבוד הסופי והגלזורות מגיע גם עידון. בכל מקרה זה כמובן גם עניין של טעם

    השבמחק
  3. הי איילת. תודה על התמןנותלא הייתי אז והנה לקחתי מעט חלק. מאד שמחתי לפגוש אותך. מקווה שנתראה   מתישהו יותר לעומק..שבוע טוב. מיכל

    השבמחק
  4. הי מיכל. שמחתי גם אני לפגוש אותך ואת עבודותיך היפות. אני בטוחה שעוד נפגש בהמשך. שבוע טוב. אילת

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתך

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טיפ טולנד Tip Toland

בפוסט זה אתן בעיקר לתמונות לדבר אבל בכל זאת... אי אפשר בלי כמה מילות פתיחה. לאורך הסימפוזיון צלמתי שלבים שונים בעבודתה המדהימה של טיפ טולנד Tip Toland  שאותם אראה כאן. טיפ היא אישה מרשימה שנראה שהיא לא מפסלת אלא ממש רוקדת עם הפסל שלה. הבעות עולות ומתחלפות בקלות מתחת לידיה המיומנות כשרגע אחד הדימוי הוא של אדם צעיר ופתאום זקן, פעם מחייך ופעם רציני. במצגת השיקופיות ניתן היה להתרשם מהרפרטואר המפואר של דמויות שטיפ פיסלה לאורך הקריירה הארוכה שלה וכן משיטות העבודה בהתמודדות עם קונסטרוקציות מתוחכמות שתומכות בפסלי ענק. בסרט שצולם בבית בנימיני ניתן לראות את תהליך העבודה על מודל קטן של הפסל שעליו עבדה בתל חי וכן את תכנון הקונסטרוקציה. עיצוב הראש והבסיס כשבפנים קונסטרוקציה מצינורות אי אפשר שלא להתרשם מהחיוניות האדם הצעיר והמעוצב הופך למבוגר ומלא יותר הוספת האוזן  

אליזבת ויג'ה לה ברון- ציירת ואמא במאה ה18

מאמר זה מבוסס על עבודה סמינריונית שהוגשה לפרופ' יוני אשר, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2003 .  תמונות וביבליוגרפיה מרכזית  בסוף המאמר אליזבת ויג'ה לה ברון,  Elisabeth Vigee Le Brun   ,   1755-1842 מי שמגיע למוזיאון או פותח ספר של תולדות האמנות, לרוב יתקל בציורים של גברים ולכן הדעה הרווחת היא שאין בכלל ציירות נשים, אך מסתבר שיש אמניות נשים במאה ה18 ואף כאלו שהיו מפורסמות מאוד בזמנן והתפרנסו בכבוד מיצירתן. אך דרכן של אמניות אלו לא הייתה קלה וגם כאשר הגיעו למעמד הנכסף   תמיד הייתה סביבן חרושת של שמועות ודעות קדומות כגון שגברים הם אלו שמציירים להן את ציוריהן.   הדעה המקובלת הייתה שלציירות "אין את היד (הכוח), את הראש (ההגיון) ואת הלב (התשוקה) שמאפשרים לצייר ציור היסטורי טוב".   מה שהטבע כן העניק לנשים זה את היכולת לחקות . ציור דיוקן אינו קשה מנטאלית כמו ציור היסטורי והוא דורש רק כשרון טכני ואת היכולת לחקות את הטבע.     המקור לדעות אלו הם הדיונים המדעיים של המאה ה18 על רוחן וגופן של נשים, הרחם הפך להיות האיבר שמופקד על חולשתן של הנשים גם מנטאלי

תערוכת אורח בגלריה 8 ביפו

הגלריה '8 ביפו' ממוקמת ברח' רבי פנחס שבמרכז שוק הפשפשים המקסים של יפו. זוהי גלריה/קאופרטיב של קרמיקאים מהמובילים בתחומם . בשיא החורף עם הבטחות לסופות וגשמים, הגיע יום שישי ואיתו שמש נעימה, השוק התמלא בריחות של יום שישי ובהמולה אופיינית, בתי הקפה והמסעדות מיהרו להוציא שולחנות החוצה ולקבל את הסופ"ש. באווירה קסומה וחגיגית זו פתחתי את תערוכת היחיד הראשונה שלי.  בתערוכה אני מציגה שתי סדרות מרכזיות : בחלק הראשון של גוף העבודות אני יוצרת פאזל של זיכרונות המתבססים על צילומי משפחה אותם אני מציירת ומדפיסה על כלים ואובייקטים אחרים שאני יוצרת.  דרך העבודה אני בוחנת מושגים כמו זיכרון ונוסטלגיה, הדימויים שמרכיבים אותם וכיצד ואיזה תמונה היסטורית/ משפחתית/לאומית  הם יוצרים.  דרך הדימויים שאני מבודדת מתוך האלבום המשפחתי אני למעשה בוחרת איזה נרטיב לספר ולחשוף.  בחלק השני של גוף העבודות אני משתמשת בדימויים שלקוחים מרישומים קלאסיים, דרכם אני בוחנת שאלות של מושגי יופי ורגש. ההתבוננות  ביצירות המופת של אמנים כגון לאונרדו ואחרים והעברתם למדיום הקרמי שהעבודה עליו היא יותר אי