דילוג לתוכן הראשי

אאידה שד גבעת חביבה 15-27 ביולי, 2012 AIDASHED GIVAT HAVIVA

THIS POST IS FOLLOWED BY AN ENGLISH ONE IN THE END

הקיץ נפלה לידי הזכות להשתתף בסדנה ייחודית בת שבועיים בגבעת חביבה. הסדנה מיועדת לקרמיקאים מקצועיים שהחומר הקרמי הוא דרך החיים שלהם. הסדנה המיוחדת מבוססת על פורמט שקיים בעולם שבו קבוצת אמנים עובדים וחיים במתחם אחד לתקופה נתונה (RESIDENCY). אחד המקומות האלו הוא Watershed Center for the Ceramic Art שבו מתקיימות סדנאות כאלו ומזה כמה שנים נשלחים לשם קרמיקאים ישראליים מטעם AIDA Association of Israel's decorative arts)) לחוות את חווית המקום ואת המפגש המקצועי. לפני שנתיים הוחלט לקיים פורמט דומה כאן בארץ בגבעת חביבה בה קיימת סדנה גדולה ומאובזרת הכוללת תנורים שונים, חומרים לרוב ואין סוף אפשרויות- גן עדן לקרמיקאים, וכמובן גם אפשרות הלינה.  העבודה זה לצד זה בחללים משותפים, הלינה במקום, ההרצאות והשיחות מאפשרים התנתקות משגרת היום יום והתמקדות בתהליכי היצירה, בלמידה והתמקצעות.

עבורי הייתה זו חוויה מיוחדת מאוד לעבוד לצד קרמיקאים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם שאת שמותיהם אני מכירה מתערוכות שונות אך לא פגשתי מעולם ובטח שלא עבדתי לצידם. השיחות עם כל אחד מהמשתתפים, הנדיבות בידע המקצועי, טיפים וכיווני יצירה נתנו לי הרבה חומר למחשבה. רק מלהסתכל באנשים עובדים, כל אחד בסגנונו, בטכניקה המיוחדת לו מילא אותי בחדוות יצירה ורצון ללמוד עוד ועוד.

אישית החלטתי לא לעבוד על דברים מוכרים אלא "לנצל" את מגוון התנורים בסדנה ולהתנסות בכמה שיותר סוגי שריפות: שריפת ראקו, שריפת בור לעישון ושריפת רדוקציה בתנור גז. המסקנה שלי מהשריפות האלו היא שאני חייבת לבנות תנור עישון בחצר.

שריפת ראקו. צילם- רני גילת (שעבד שעות נוספות ופתח סטודיו לצילום ביום האחרון כדי לצלם את העובודת של כולנו)
שריפת בור לעישון

כיוון נוסף שהלכתי בו הוא הציור על חרסים, נושא שאני עוסקת בו כבר כמה זמן, אך הפעם תוך נסיון ללמוד טכניקות חדשות להעברת הציור על הכלי/חרס.

ציור והדפס על חרסים. הדימויים לקוחים מצילומים ישנים של משפחתי

 
על כל הטוב הזה אני רוצה להודות לכמה אנשים

לאביבה בן סירה- מנהלת AIDA ישראל שהביאה את  WATERSHED לישראל ויצרה את .AIDASHED

לאתי עמרם מנהלת מרכז האמנות בגבעת חביבה ולשמחה איכלר יד ימינה שארחו אותנו בנעימות ודאגו לכל פרט ופרט במהלך השהות שלנו.

לאבנר זינגר שנתן לנו יד חופשית ונדיבה בסדנה המדהימה שלו, התעניין, שוחח, השיב והכל בנעימות וסבלנות.

וכמובן לכל אחד מהמשתתפים: לינדה סורמין, מולי הטש, נאן סמית, אסתר בק, הילדה מרום, רחל מנשה דור, מיכל קלסובסקי, גילה מילר לפידות, אטי ספינדל, דורי שכטל זנגר, רני גילת, מרתה ריגר, אורית גינזבורג, הילה אהרוני, שי סירקין, נועה פלאט ואוסי רייכמן  על הייחוד הסגנוני שהביאו עימם.

תמונות מיד אחרי התרגום לאנגלית

  

This Summer I had the privilege to participate in a unique two-week workshop at Givat Haviva. This workshop is for professional Ceramic artists for whom ceramic is a way of life. This special workshop is based on an international format where a group of artists are working and living together for a given period of time(RESIDENCY). One of these places is Watershed Center for the Ceramic Art which holds these workshops and in the past years Israeli ceramic artists were sent there on behalf of AIDA (Association of Israel's decorative arts) to experience the professional meeting. Two years ago it was decided to hold a similar format here in Givat Haviva where there is a large and well-equipped workshop, including various kilns, many materials and endless possibilities - Paradise for Ceramics artist. Work side by side, shared spaces, lodging place, lectures and conversations allow the disengagement from daily life and focus on the creative process and learning.


For me this was a very special experience working alongside first class ceramics from around the world whose names I’m well familiar with from various exhibitions but have never met and obviously have never worked with. The conversations with each participant, their generosity in sharing their professional knowledge, the working tips and directions have given me great food for thought. Just sitting and watching people working, each in his own style and unique technique, filled me with the joy of creativity and desire to learn more and more.


Personally I’ve decided not to work on my familiar things but instead exploit the various kilns in the workshop and experience with as many types of fires: Raku, smoking pit fire and reduction fire in a gas kiln.  My conclusion from these fires is that I have to build a smoking kiln in my yard.

 

Another direction I took was painting on pottery, with which I am dealing with for some time now, but this time while learning new techniques to transfer the drawing onto the ceramic surface.


For all this good I want to thank several people


Aviva Ben Sira – Director of AIDA Israel who brought  WATERSHED to Israel and created the AIDASHED


Etti Amram Director of Givat Haviva Art Center and  her right hand Simha  Aichler  for their king hospitality and for taking care of everything we've needed during our stay.


Avner Zinger who gave us a free and generous hand in his amazing workshop, showed interest, chat and answered our questions pleasantly and patiently


And of course to each participant: Linda Sormin, Molly Hatch, Nan Smith, Esther Beck, Hilda Merom, Rachel Menashe Dor, Michal Klasovsky, Gila Miller Lapidot, Etty Spindel, Dori Zanger, Rani Gilat, Martha Rigger, Orit Ginzburg, Osnat Raichman, Noa Platt, Hila Aharoni and Shay Sirkin, for their unique style.





דורי שכטל זנגר




הילדה מרום



מיכל קלסובסקי

האחד והיחיד אבנר זינגר

מולי הטש Molly Hatch

נועה פלאט ורני גילת

רחל מנשה דור שותפתי לחדר

הילה אהרוני

מיכל מרתה ורני

נאן סמית Nan Smith

אבנר ולינדה סורמין Avner and Linda Sormin

נועה ואטי ספינדל
אוסי רייכמן


מולי ולינדהMolly  and Linda

גילה מילר לפידות

מרתה ריגר ואורית גינזבורג

אני- אילת זר שינבוים

שי סירקין

הילה

מיכל מדפיסה

אסתר בק

שריפת ראקו

שריפת בור

נאן מדגימה יציקות

תנור גז




אורית

לינדה Linda

אבנר מאבנז- מילה חדשה שאנחנו מאמינים שתתפוס חזק בעולם הקרמיקה (:

הבית של רחל

הנרי

שמחה איכלר
'אפטר' בים











מולי אתי ונשות השגרירות האמריקאית
Molly Hatch and Etti Amram with the Counselor for Press and Cultural Affairs from the American Embassy

אביבה בן סירה  מנהלת AIDA עם עיתונאיות אמריקאיות
Aviva Ben Sira director of AIDA with American journalists

אבנר

תמונות נוספות יש בדף הפייסבוק שלי For more photos see my facebbok

תגובות

  1. תודה שלקחת מזמנך להראות מהאווירה המדהימה .שמחתי להכיר אותך. היו בשבילי שבועיים בלתי נשכחים
    תודה
    הילדה מירום

    השבמחק
  2. הי הילדה. תודה על התגובה. היה לי הכבוד והעונג להכיר אותך. אני מקווה שהחוויה מצליחה לעבור בתמונות
    שנה טובה
    אילת

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתך

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טיפ טולנד Tip Toland

בפוסט זה אתן בעיקר לתמונות לדבר אבל בכל זאת... אי אפשר בלי כמה מילות פתיחה. לאורך הסימפוזיון צלמתי שלבים שונים בעבודתה המדהימה של טיפ טולנד Tip Toland  שאותם אראה כאן. טיפ היא אישה מרשימה שנראה שהיא לא מפסלת אלא ממש רוקדת עם הפסל שלה. הבעות עולות ומתחלפות בקלות מתחת לידיה המיומנות כשרגע אחד הדימוי הוא של אדם צעיר ופתאום זקן, פעם מחייך ופעם רציני. במצגת השיקופיות ניתן היה להתרשם מהרפרטואר המפואר של דמויות שטיפ פיסלה לאורך הקריירה הארוכה שלה וכן משיטות העבודה בהתמודדות עם קונסטרוקציות מתוחכמות שתומכות בפסלי ענק. בסרט שצולם בבית בנימיני ניתן לראות את תהליך העבודה על מודל קטן של הפסל שעליו עבדה בתל חי וכן את תכנון הקונסטרוקציה. עיצוב הראש והבסיס כשבפנים קונסטרוקציה מצינורות אי אפשר שלא להתרשם מהחיוניות האדם הצעיר והמעוצב הופך למבוגר ומלא יותר הוספת האוזן  

תערוכת אורח בגלריה 8 ביפו

הגלריה '8 ביפו' ממוקמת ברח' רבי פנחס שבמרכז שוק הפשפשים המקסים של יפו. זוהי גלריה/קאופרטיב של קרמיקאים מהמובילים בתחומם . בשיא החורף עם הבטחות לסופות וגשמים, הגיע יום שישי ואיתו שמש נעימה, השוק התמלא בריחות של יום שישי ובהמולה אופיינית, בתי הקפה והמסעדות מיהרו להוציא שולחנות החוצה ולקבל את הסופ"ש. באווירה קסומה וחגיגית זו פתחתי את תערוכת היחיד הראשונה שלי.  בתערוכה אני מציגה שתי סדרות מרכזיות : בחלק הראשון של גוף העבודות אני יוצרת פאזל של זיכרונות המתבססים על צילומי משפחה אותם אני מציירת ומדפיסה על כלים ואובייקטים אחרים שאני יוצרת.  דרך העבודה אני בוחנת מושגים כמו זיכרון ונוסטלגיה, הדימויים שמרכיבים אותם וכיצד ואיזה תמונה היסטורית/ משפחתית/לאומית  הם יוצרים.  דרך הדימויים שאני מבודדת מתוך האלבום המשפחתי אני למעשה בוחרת איזה נרטיב לספר ולחשוף.  בחלק השני של גוף העבודות אני משתמשת בדימויים שלקוחים מרישומים קלאסיים, דרכם אני בוחנת שאלות של מושגי יופי ורגש. ההתבוננות  ביצירות המופת של אמנים כגון לאונרדו ואחרים והעברתם למדיום הקרמי שהעבודה עליו היא יותר אי

ונציה- ביקור בביאנלה 2015, All The World’s Futures

הביאנלה עצומה ומתפרסת על שני מוקדים רשמיים הג'רדיני והארסנלה, ועוד עשרות תערוכות קטנות מפוזרות ברחבי העיר. אי אפשר להראות את הכל וגם לא הכל הרשים אותי באותה המידה. השנה היו גם המון עבודת וידאו שאי אפשר לתעד אותן בצילום סטילס. (יותר מדי לדעתי.) אז להלן הדברים שאהבתי במיוחד בלי יותר מדי הסברים... הביתן הראשון כשנכנסים לג'רדיני- הביתן של הולנד   מיצב המפתחות של יפן- מרשים מאוד מאות מפתחות תלויים על חוטים אדומים שיוצרים חופה מעל ראשי המבקרים. הזכיר לי את החדר עם המפתחות מהארי פוטר. מיצב המפתחות של יפן. ג'רדיני ע ציץ משייט לו  בחלל של הביתן הצרפתי ומה שהיה ממש מפתיע יותר מהעצים ששטו, הן הטריבונות דמויות הבטון הקשה שעליהם היו שרועים מבקרים רבים ולמרבה ההפתעה היו רכות וקפיציות ולא מבטון בכלל. רישום שהרשים אותי במיוחד (כי אני ממש אוהבת רישום) וציור שהרשים אותי במיוחד - הגודל אגב  בתמונה הבאה קופסאות של אוצרות ע בודת רישום עדינה על גבי מפות  עבודת ציור ורשיום על גבי מפת גבולות של מקומות שונים בע